torsdag 5 mars 2009

Mina second hand favoriter ur hemmet

Renovering och inredning är väl inte det som vi spenderat mest tid och pengar på sen vi flyttade till huset för ungefär ett och ett halvt år sedan. På många sätt kan jag tycka att det är lite skönt, för det finns så mycket utrymme att drömma och fundera på vad vi ska göra sen. När vi har tid och pengar. Andra dagar vill jag bara grina över att vi fortfarande inte gjort något åt vår förskräckliga hall.
Mina second hand favoriter är inte fynd, utan gåvor. Saker som kommit till oss på lite olika vägar och fått sin givna plats i vårt hem.
String-hyllan i orginal kommer från en av Makens kollegor som ville göra sig av med den. Hon gav den till oss med kommentaren: "Ni gillar väl sånna där gamla saker!?"
Vaserna på översta hyllan är 50-tal och kommer från min gammelfaster Vivan. En tjusig kvinna som drev sin egen frisörsalong och reste jorden runt. Men hon fick aldrig några barn. Kaffeburken på nedersta hyllan är ett kärt loppisfynd.
Radioskåpet räddade jag från att slängas på soptippen när min morbror städade ur släktens sommarstuga. Han kunde inte för sitt liv begripa vad jag skulle med det till. Det har följt med mig hela vägen från mitt första egna studentboende. Den svarta vasen är också en 50-talsvas från gammelfaster Vivan. Tavlan är gjord av Jan Annerborn och retrotyget från IKEA och köpt innan min bojkott startade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar