tisdag 31 mars 2009

Dagmars eko-kollektion för våren/sommaren 2009


(Bild: Elle.se)

(Bild: Elle.se)
Dagmars eko-kollektion består av en svart spetsklänning, en mini-coctailklänning, en tunnstickad kofta, två t-shirts och en klänning som påminnner om rottingens struktur i sitt utseende. Du kan se alla bilderna på ELLE.se. Jag valde de två plagg i kollektionen som kändes lite vardagligare, eftersom jag väldigt sällan klär upp mig till tänderna. Den svarta mini-klänningen känns både enkel, bärbar och festlig på samma gång.

4 kommentarer:

  1. Åh, vad kul att Dagmar har gjort eko plagg! Dom ska jag absolut spana in och "stödköpa"! Jag tycker systrarna är så duktiga och jag hoppas verkligen att det kommer fortsätta gå bra för dem! Jag har faktiskt jobbat ihop med Kristina (hon som designar) en gång i tiden : ) Hon är en toppen tjej!

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar med inköp för ett stort svenskt klädföretag, därför vill jag vara anonym eftersom det jag jobbar med tyvärr inte alltid lever upp till mina eko och hållbarhets ideal...men jag försöker påverka i rätt riktning så gott jag kan...

    SvaraRadera
  3. Det är ju bara en fördel att befinna sig i en position där man kanske kan påverka i rätt riktning!

    SvaraRadera