torsdag 12 mars 2009

Finaste trenchcoaten från Fin och klassisk tygsko gör hela vårkänslan

Läser på några av mina favoritbloggar att våren verkar ha kommit till södra Sverige. Det känns väldigt avlägset när jag tittar ut på det kompakta snötäcke som fyller trädgården. Men som jag längtar! För mig är modevåren starkast förknippad med två saker; äntligen slipper man slitna, klumpiga kängor och får ta fram tygskorna igen och vinterjackan får ge vika för efterlängtad vårkappa.

Ska man investera i nytt till våren är trenchcoaten en hit om man försöker tänka slow fashion. Den går liksom aldrig ur mode. Vill man dessutom ha en ekologisk och rättvist producerad variant är den från Fin ett bra val. Fanns på rea på Ekovaruhuset för en månad sedan, men finns också i web-shopen hos Ethical Fashion. Har dock kommit fram till att jag äger alldeles för många vårkappor för att få investera i ännu en...

Den klassiska basketkängan från Converse har alltid varit en favorit. De gamla paren duger fint till att hänga i lekparken med. Kanske att jag unnar mig att investera i ett par nya, vita att ha till fint också. Fast det är så opraktiskt. Men jag ska ju bara "fin-gå" i dem (yeah right!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar