lördag 14 mars 2009

Ledande modebloggare klär sig i djur från topp till tå - Vilka signaler ger det?


Elin Kling jobbar som moderedaktör på Expressen Fredag och driver modebloggen Style by Kling som just nu är den mest lästa på Bloggtoppen. I veckans bilaga visar hon upp tre outfits där tre av tre innehåller en pälsjacka och på två av tre har hon skinnbyxor på sig. Konkurerande kvällstidning, Aftonbladets Sofis Mode, kommenterade tidigare i veckan att pälsen sprider sig på Catwalken världen över igen. De menar dock att i Sverige finns sedan länge ett stort motstånd mot pälskläder och ser inte någon ökad trend här. Jag undrar dock hur länge det kommer dröja innan pälsen syns på vart och vartannat flickebarn när ledande modeskribenter gör sådan fin reklam för pälsmodet. Expressens medarbetare har också tidigare hånat Vegan-rörelsen för att vara "dubbelmoralisk" och att vegan bara är en tuff ettikett man vill sätta på sig själv. Oerhört intelligent och påläst. I veckans bilaga kommenterar också Cecilia Blankens att vegetariskt är sååå 2008. Tror jag måste sluta läsa den här skrattretande skiten.

4 kommentarer:

  1. Jag som brukar gilla Cecilia Blankens men här tycker att hon trampade i klaveret rejält.

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med Anna ang. Cecilia Blankens.
    Läser även Ebba von Sydows blogg, hon skrev också en kortis om päls men hennes inlägg tolkade jag som att hon inte är så pro päls.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  3. Cecilia Blankens var anledningen till att jag läste tidningen, men tycker att hon sagt lite väl mycket dumheter på sistone.

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig: läs det inte! De får lägga av!

    SvaraRadera