måndag 23 mars 2009

Klädbytardag


När det ordnades en klädbytardag i bekantskapskretsen satt jag på Närakuten med Treåringen som åkt på öroninflammation natten innan.
Syster-yster däremot gjorde flera fina bytesfynd. Igår kväll kom hon in hos oss från snöblasket i en jättesöt etno-influerad klänning med små apor i mönstret (syns inte så bra på bilden) och lyste upp hela hallen! Ett par klänningar till hade visst slunkit med hem. Klädbytardagar borde vara obilgatoriska i varje kompisgäng minst en gång i halvåret, tänk vad mycket nytt man skulle slippa köpa. I alla fall jag handlar oftast för att jag tröttnat på det jag har och inte för att jag verkligen behöver. För seriöst, nu för tiden växer man inte direk ur kläder!

2 kommentarer:

  1. Vi kanske skulle ordna en klädbytardag för bloggare någon gång. Jag är iaf på.

    SvaraRadera
  2. Jag är lätt på, vi måste ju vara ett gäng i Stockholms-området. Problemet är väl var man skulle hålla till någonstans.

    SvaraRadera