lördag 28 februari 2009

Resultatet av ekohårfärgen




(Bild: Eleven.se)

Jag använde en färg som heter Tints of nature som innehåller certifierade organiska produkter och innehåller ingen ammoniak eller starka kemikalier. Färgen var i konsistensen ungefär som vanliga hårfärgningsmedel och applicerades på torrt hår. Verkningstiden är också samma som hos vanliga färger, c:a 30 minuter. Det var lite svårt att se till att allting täcktes, men själva resultatet blev jättebra tycker jag. Glansig, fin färg. Kanske lite mörkare än jag förväntat mig, så man ska nog välja en nyans ljusare än vad man tror att man ska ha från början. Jag använde färgen Guldbrun, men det ser mer ut som mellanbrun enligt färgkartan. Kanske färgen ljusnar något efter ett par tvättar.

I vilket fall som helst tycker jag att den här färgen funkar precis lika bra som någon annan och jag kommer att fortsätta använda den. Den kostar 127 kr (hos Bodystore) och finns att köpa hos Eleven och Bodystore bland annat.

6 kommentarer:

  1. Låter spännande-tror du att den orkar göra mitt cendré-färgade hår svart? Stod det något i instruktionen om att den inte bör användas på redan färgat hår?

    SvaraRadera
  2. Det stod att den bara kunde färga en nyans från den naturliga hårfärgen, men mitt hår blev väldigt mycket mörkare än det var innan. Man skulle vara försiktig med torrt, skadat och permanentat hår stod det också.
    Jag skulle prova, blir det dåligt kan man väl färga över med en vanlig färg?

    SvaraRadera
  3. Kanske kan bli snyggt-är lite nervös för nya hårfärger sedan ett varmhjärtat men misslyckat henna-försök

    SvaraRadera
  4. jag var också jättenervös, men det var verkligen ingen fara alls, som en vanlig hårfärg bara!

    SvaraRadera
  5. Mmm fin färg! Och fin frisyr, lite gammeldags och precis rätt till din klädedräkt.

    SvaraRadera