torsdag 26 februari 2009

Rost vintage och second hand är rörigt och oerhört charmigt!


Hornsgatan med omnejd är ett lite underskattat shoppingområde i Stockholm. När det kommer till second hand finns det massor av härliga butiker och fynd att göra. Snart väntas en stor shoppinggalleria som i alla andra delar av stan, så det är bara att hoppas att de små guldkornen får finnas kvar. Jag tänkte att jag skulle presentera några utav dem här på bloggen. Förutom den dåliga luften är Hornsgatan en av mina absoluta shoppinggator i Stockholm.


Rost är en sådan vintage butik som jag blir lite kär i direkt när jag kliver in. Det är fullt av kläder och skor från golv till tak, ändå har ägarinnan stenkoll på varenda pryl. Hon är oerhört hjälpsam och vänlig och ber lite om ursäkt för röran, men jag försäkrar att det bara är trevligt. Jag tror att det är större fyndmöjligheter på ett sånt här ställe än till exempel hypade Beyond Retro i SOUK-gallerian. Mycket 20-30 och 40-tal, men också en del nya plagg från oetablerade designers.

Här är några utvalda bilder från butiken:
Skofest! Det finns hur mycket som helst i alla tänkbara stilar.

Vit 30-talsklänning och svart/rödrutig 40-tals kappa som Nordiska rådet gärna ville köpa, men ägarinnan sa nej. Nu vet hon inte om hon vill sälja den överhuvudtaget eftersom den för tur med sig.
Klänningar och kavajer i massor, också de i alla tänkbara stilar och varianter.
Till Rost och Stockholms andra second hand-butiker hittar du via Vintagekartan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar