torsdag 12 februari 2009

Hur gör man om man nu måste färga håret?

Så här års känner jag mig alltid fruktansvärt risig i håret och i desperat behov av en färgning. Hur gör man då, tiger och lider? Hårfärg kan man ju ofta känna bara på lukten att det inte är särskilt hälsomsamt för miljön... Henna-färg är ett naturligt alternativ, men jag är lite osäker på hur det funkar när man har ett hår som redan är ganska behandlat i flera olika omgångar. Tror att jag ska prova den här varianten från Bodystore.com, Tints of nature, som ska vara både miljövänlig och icke-djurtestad. Den verkar dessutom ha fått väldigt bra betyg av många olika användare.

2 kommentarer:

  1. Lush har henna som är ickedjurtestad! I flera färger, rätt billigt kolla på lush.se. Det tar lite tid, men håret blir jättefint :)

    SvaraRadera
  2. Åh, tack för tipset! Jag blir jätteglad när jag får lite hjälp att orientera mig i utbudet..

    SvaraRadera