måndag 23 februari 2009

Ekofrisörer, visst finns dom!


(Bilden lånad från Bileins hemsida)

Det bästa med att gå och klippa sig är inte att få en ny frisyr, utan att få sitta ner i lugn och ro och dricka en kopp kaffe medan någon pysslar om dig. Eller det kanske bara är småbarnsmammor som tänker så?


Idag passade jag även på att prata med min frisör på Hårgänget i Stockholm om ekologisk hårvård. De arbetar med traditionella (dvs. inte så miljövänliga färger) men berättade att flera av deras kunder brukade färga håret på en annan salong som arbetade med örtbaserade och miljövänliga färger för att sedan komma till dem och klippa sig. Efter lite luskande på internet kom jag fram till att salongen hon menade var Bilein på Folkungagatan. Bilein har också en hemsida där du kan hitta återförsäljare av produkterna och se om det finns en salong i närheten av dig. Där berättar de också mer om vad som skiljer deras produkter från traditionell hårfärg.


Naturligtvis Salomonssons heter en annan ekofrisör som dessutom bildat ett nätverk för andra ekofrisörer. Här är länkar från hennes hemsida till de olika frisörerna i ekonätverket.


Själv har jag beställt miljövänlig hårfärg från Bodystore.com som jag tänkte testa i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar