onsdag 11 februari 2009

Konsten att inreda second hand

Jag vet ingen som kan konsten att inreda sin lägenhet med loppisfynd så bra som min väninna S. Hon lyckas dessutom få det att se ut som hämtat ur ett inredningsmagasin. Jag är imponerad och har bestämt mig för att försöka lära mig konsten. Det känns bra mycket bättre och miljövänligare att återanvända möbler och prylar istället för att ta en tur till IKEA så fort det ska fixas hemma. Se och inspireras!

Det fina träbordet som katten ligger på fick S syn på från sin balkong. Någon hade slängt det i en ditställd container. Visserligen saknades ett ben, men det är petitesser!
Soffan är faktiskt vår gamla IKEA-soffa, välkända Tomelilla, som S hottat upp med ett virkat överkast och diverse kuddar.
Ett collage av olika tavlor fyndade på blandade loppisar. Tavlorna byter dessuotm ständigt plats i lägenheten.
Ett gammalt skåp som S fick på köpet när hon investerade i en begagnade kökssoffa. Ägarna var bara glada att bli av med det.
Barnstolen som S ljuvliga dotter Lilla E sitter i är också ett loppisfynd. Det syns inte alls på bilden att hon nyss varit arg som ett bi heller!

2 kommentarer:

  1. Har själv planer på att köpa nya dricksglas second hand. Älskar färgat glas

    SvaraRadera
  2. Ja, det finns så mycket, men det gäller att veta hur man ska leta tror jag!

    SvaraRadera