fredag 13 februari 2009

Nudie tar socialt ansvar och jeansen får en andra chans



Jag hade egentligen lagt mina gamla Nudie-jeans till klädinsamlingen för ganska länge sedan, men fick för mig att jag skulle ta upp dem och prova igen (tur att vi inte är snabbast med att skicka iväg våra kläder). Och visst går de att fortsätta använda, även fast jag tyckte att baggy var ganska chic när jag köpte dem. Får köra på Katie Holmes pojkvänstrend och bära jeansen sådär lite käckt upprullade om jag känner för att vara lite trendig. Fast det mest troliga är att jag lämnar in dem till skräddaren och får dem upplagda istället. På det viset sparar jag in ett byxköp.

(Kan Katie och Lindsay kan väl jag...)

Hur som helst är Nudie-jeans ett bra alternativ om man nu ska investera i ett par nya. De tar inte bara ansvar för miljön, utan även för arbetsvillkor och sociala förhållanden där jeansen tillverkas. Du kan läsa mer i företagets uppförandekod. För detta belönades de med ELLE-galans hållbarhetspris 2009.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar