fredag 13 februari 2009

Trendanalys: Back to basic


Jag hör inte till dem som tror att framtidens mode kommer glittra i silver och bestå av nya, läckra material. Med tanke på det ekologiska medvetande som får allt större genomslag ser jag snarare ekologiskt hållbara kläder i basfärger och modeller. Allt ska kunna gå att kombineras med varandra och hålla i evigheter, för att undivka slit och släng konsumtionen. En tröja kommer att kosta, men då kanske du inte behöver fler än fem tröjor istället. Trivs just nu bäst i enkla baskläder (även om det säkert kommer förändras när jag blir sådär vårsprallig) och skulle helst vilja ha någon av mina Granit-tröjor på mig varje dag. På bilden är ett urval av de kläder jag skaffat mig därifrån; randig långärmad, svart kortärmad, grå långärmad T-shirtklänning och så Bebisens svarta med farfars-knäppning.


Det går bra att beställa deras kläder över nätet på Granit.se.

2 kommentarer:

  1. Ekokläder har kommit på bred front nu de senaste åren. Gudrun Sjödén var väldigt tidigt. Annars är det miljövänligt att köpa second hand :)

    SvaraRadera
  2. Ja, second hand är ju det miljövänligaste:) Jag ska försöka bli bättre på att handla second hand!

    SvaraRadera