torsdag 26 februari 2009

En modebloggare ska ha tydliga narcisistiska drag

Eftersom jag inte bloggat om mode särskilt länge och inte hade några speciella föreställningar om vad det innebar tänkte jag att jag skulle kolla in lite andra, vanliga modebloggar för att se vad det ska handla om egentligen. Min idé var ju snarare någon slags tanke om att göra en insats genom att hitta bra, etiska alternativ till det vanliga utbudet.

Det som slog mig var att man uppenbarligen ska vara ganska narcisistisk för att driva en modeblogg. Bilder på bloggarnas innehavare förekom i var och vartannat inlägg. Ofta i form av "Dagens outfit". Tyvärr tror jag inte att det kommer bli så mycket av den varan i min blogg. Eller rättare sagt ni ska få slippa se mig stå osminkad och ruffsig i favoritjeansen och den tröja som råkade ligga överst i garderoben. Nu under föräldraledigheten ligger mitt intresse för kläder och mode i första hand på ett teoretiskt plan tyvärr, eftersom mina barn struntar högaktningsfullt i hur jag går klädd här hemma.

Sedan ska man gilla att prata om ditten och datten och gärna kommentera lovande programidéer som "Den rätte för Rosing" (om jag någon gång ser programmet lovar jag att kommentera det).

Nå, det var väl allt. Jag kanske kommer på fler viktiga saker som bör finnas i en äkta mode och skönhetsblogg, och då får vi se vad jag kan göra åt saken.

1 kommentar:

  1. Det här är så kul att kolla på!
    Vem visste att det fanns en latent modereporter boende inuti dig?

    SvaraRadera