torsdag 26 februari 2009

Bärbara ränder oberoende av trender



Ju mer jag bläddrar i katalogen från Gudrun Sjödén, desto fler saker hittar jag som jag faktiskt gillar! Svart/vit randiga kläder är alltid bärbara och stilrena samtidigt som man kan skapa sig en punkig look om man känner för det. Jag har säkert fem svart/vitrandiga tröjor i min garderob redan, och fler lär det bli. Den fina kollektionen med multiränder i stickat och trikå kan du se här.


Även hos de stora modehusen kommer ränderna som ett brev på posten varje ny vårsäsong. På bilden ränder från Marc Jocobs, Michael Kors och Hussein Chalayan. Breda och grafiska ränder ska det vara, skriver ELLE i sin trendbilbel för våren 2009. Verkar som att Gudrun Sjödén är helt rätt ute med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar